Printati aceasta pagina

Masterat Publicitate

Masteratul Publicitate răspunde cerințelor de formare profesională din domeniul advertising-ului. Marea parte a cursurilor care asigură furnizarea de competențe practice în domeniu sunt ținute de specialiști consacrați în publicitate, care lucrează în agenții precum IAA România, Graffiti BBDO, McCann Erikson România, J. Walter Thompson, Storience.

Construirea mesajelor persuasive, utilizarea tehnicilor de influență, promovarea brandurilor, adaptarea mesajelor publicitare la noile tehnologii de comunicare, folosirea graficii digitale pentru a crea branduri friendly – iată câteva dintre abilitățile absolvenților acestui program de studii! Angajatorii din domeniul publicității cer cel puțin două competențe din cele menționate, iar foștii absolvenți care și le-au însușit au pătruns mai ușor pe piața muncii și au avut succes în cariera.

Masteratul se adresează absolvenților din domeniul științelor sociale, economice, comportamentale, umaniste și inginerești. Cei care au absolvit științele comportamentale pot dobândi noi competențe pentru a descrie procesele psihice ale consumatorilor în relație cu diverși stimuli publicitari (mesaje, forme, culori, branduri etc.). Absolvenții domeniilor inginerești și-ar putea adaugă în portofoliu competențe în construirea unor campanii publicitare adaptate noilor tehnologii. Cei care provin din domeniul științelor sociale și economice își pot utiliza abilitățile de analiză socio-demografică și psihosocială pentru a descrie profilul consumatorilor și a proiecta strategii de segmentare a pieței. Absolvenții de studii umaniste își pot perfecționa abilitățile de construire a mesajelor publicitare cu ajutorul metaforelor și stilurilor narative. Nu în ultimul rând, schimbul de idei din cadrul comunității masteranzilor de publicitate FCRP, indiferent de profilul studiilor, poate contribui la antrenarea abilităților persuasive și creative necesare unei cariere în domeniu advertising-ului.

În timpul ce urmează cursurile de master și după absolvire, cei care optează pentru acest program pot alege dintr-o gamă largă de profesii din domeniul advertising-ului: manager agenție de publicitate, brand account manager, online brand manager, mobile advertising manager, advertising researcher, art director, copywriter. De asemenea, absolvenții pot lucra în cadrul direcțiilor de comunicare publică/promovare din instituții publice și ONG-uri.

Cel puțin patru principii ghidează oferta educațională a acestui program de master vocațional: cerințele angajatorilor din domeniu advertising-ului, așteptările studenților, programele similare de master din UE și SUA, dinamica noilor tehnologii și a industriei de publicitate.

Dintre disciplinele cuprinse în cadrul programului de Master Publicitate menționăm:

 Introducere în publicitate – conf. univ. dr. Dan Petre 
Branding – Ștefan Liuțe
Etică și legislația în publicitate – Victor Dobre
Publicitate în medii digitale – Rodica Săvulescu
Strategie și planificare media în publicitate – Dan Radu Florescu http://www.wall-street.ro/tag/radu-florescu.html
Strategie și planificarea campaniei de publicitate – Răzvan Mătășel
Analiza discursului publicitar – prof. univ. dr. Camelia Beciu
Prelucrare de imagine în publicitate – conf. univ. dr. Andrei Găitănaru
Psihosociologia publicității – lect. univ. dr. Alina Duduciuc
Marketing – dr. Diana Dimitriu

Dintre absolvenții acestui masterat care activează în domeniul publicității:

Radu Costin – Managing Partner, The Geeks, http://ro.linkedin.com/in/costinradu
Rodica Săvulescu – asistent universitar dr., Facultatea de Comunicare și Relații Publice – Programul de studii de licență „Publicitate” – SNSPA
Georgiana Leu - Online Marketing Specialist, Dolphin Communication Management
Dana Ivan – Account Director, Domani Communication
Olivia Pop – copywriter, Icon Advertising

Alte informații suplimentare despre programul de master Publicitate puteți obține la adresa de email alina.duduciuc@comunicare.ro.