Printati aceasta pagina

Masterat Comunicare și Relații Publice

Consultaţi pagina de admitere: Masterat Comunicare și Relații Publice.

Cel mai vechi program de master oferit de Facultatea de Comunicare și Relații Publice  și totodată programul-rădăcină din care au fost create toate celelalte programe de studiu existente în cadrul facultății, Masteratul în Comunicare și Relații Publice a apărut cu peste douăzeci de ani în urmă ca urmare a cererii intense de formare de specialiști în noul domeniu al comunicării, care s-a dezvoltat după 1989. Acum, după formarea a numeroase serii de experți care activează în toate domeniile și la toate nivelurile (fie că e vorba de companii din domenii noi precum IT-ul, mari agenții de PR/publicitate sau poziții de management și politici guvernamentale) nevoia de a forma comunicatori este încă actuală în societatea românească.

Masteratul se adresează absolvenților de studii de licență din domeniul socio-uman care vor să se specializeze în domeniul general al relațiilor publice. Pentru absolvenții departamentelor de comunicare din alte facultăți, acest program diversifică și lărgește perspectiva, oferind aprofundarea abilităților către o formare adecvată pentru piața de comunicare. Absolvenților de studii de licență din alte profiluri, masteratul oferă o reprofesionalizare eficientă către domeniul comunicării.

După absolvirea masteratului Comunicare și Relații Publice din SNSPA, posibilitățile de angajare pe piața muncii sunt extrem de numeroase și variate ca nivel. Astfel, sectorul privat oferă fie poziții de expert/director în departamentele de comunicare sau marketing ale companiilor, fie diverse poziții în agențiile de relații publice sau publicitate: The Practice, DC Communication, Chelgate PR; Ogilvy and Mather, Multimedia Communication, ș.a..  De asemenea, specializarea oferă posibilitatea de a ocupa și funcții de tipul Brand manager, Account manager, Social Media Manager în mediul privat sau în agenții. O alternativă îmbrățisată cu succes de o parte din absolvenții promoțiilor anterioare este mediul non-guvernamental (inclusiv în ONG-urile studențești sau internaționale). În fine, o altă alternativă posibilă și des fructificată de absolvenții masteratului este opțiunea pentru mediul academic și de cercetare.

 Un sondaj realizat în 2012 în rândul absolvenților acestui masterat arăta următoarele procente în ceea ce privește angajarea pe poziții de comunicare în diverse sectoare la sfârșitul anului II (înainte de terminarea studiilor):

 
 

În ceea ce privește curriculumul, deși profilul masteratului este profesional (orientat spre formarea experților în relații publice care să profeseze pe piață), el oferă totodată și o formare teoretică solidă, care determină dezvoltarea de abilități pentru profesarea comunicării în domenii strategice și de top management, ca și pentru începerea unei evantuale cariere în domeniul academic (cum ar fi înscrierea la doctorat). 

Disciplinele care se studiază sunt: Mass-media și societatea (prof. dr. Paul Dobrescu), Geopolitică (prof. dr. Paul Dobrescu), Strategii de relații publice în mediul global (c.d.a dr. Claudiu Lucaci),Comunicare organizațională (prof. dr. Dumitru Iacob), Relații Publice (prof. dr. Remus Pricopie, lector dr. Andreea Răceanu),Comunicare interculturală (prof. dr. Grigore Georgiu), Relații publice în mediul online (prof. dr. Diana-Maria Cismaru), Metode de cercetare în științele comunicării (conf. dr. Valeriu Frunzaru), Lobby (lector dr. Andreea Răceanu), Analiza discursului public (prof. dr. Dumitru Borțun), Analiza imaginii  (conf. dr. Bogdan Halic), Managementul comunicării de criză (prof. dr. Ion Chiciudean), Tehnici de redactare și editare în relațiile publice (cda conf. dr. George David), Comunicare în rețele sociale online (c.d.a Cătălina Grigorași).

Absolvenții masteratului sunt atât personalități ale vieții publice actuale și profesori în mediul academic cât și experți apreciați în relații publice în poziții de top: 

Prof. univ. dr. Remus Pricopie, fost Ministru al Educației Naționale, Rectorul SNSPA București

Prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, Prorector al SNSPA București,  

Prof. univ. dr. Diana-Maria Cismaru, Director al Departamentului Relații Publice, SNSPA București

Conf. univ. dr. Dorina Guțu, coordonator al masteratului Comunicare Politică și Marketing Electoral

Mihaela Karina Ștefănescu, expert politici publice

Atena Stoica, director programe pentru instituții și mediul ONG

Adriana Tran, expert în PR guvernamental

Radu Enache, expert în comunicare politică și geopolitiică

Informații suplimentare despre programul de master Comunicare și relații publice pot fi solicitate de la coordonatorul masteratului, prof. dr. Diana-Maria Cismaru, email diana.cismaru@comunicare.ro.