Printati aceasta pagina

Ştiri

oct 8, 2018

20 de ani de la înființarea studiilor universitare de licență ale FCRP din SNSPA


 

Facultatea de Comunicare și Relații Publice (FCRP) din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice (SNSPA) organizează, în data de 15 octombrie 2018, ora 17.00, masa rotundă 20 de ani de inovație în comunicare, la sediul SNSPA din Bd. Expoziției nr. 30A, sector 1, sala multifuncțională, parter.

În cadrul acestui eveniment prilejuit de sărbătorirea a 20 de ani de existență a facultății noastre, vom discuta despre modul în care s-a schimbat comunicarea în ultimele două decenii și vom dezbate principalele provocări ce îi așteaptă pe comunicatori în viitor, alături de întreaga noastră echipă, de studenți, de absolvenți și în prezența următorilor invitați confirmați:

  • prof. univ. dr. Paul Dobrescu, fondatorul FCRP;
  • prof. univ. dr. Remus Pricopie, rectorul SNSPA;
  • prof. univ. dr. Vasile Secăreș, fondatorul SNSPA;
  • Mihaela Nicola, CEO The Group;
  • Ruxandra Vodă, Director Comunicare Corporate, Telekom România;
  • Anca Oreviceanu, Director Comunicare și Branduri Europa Centrală, Michelin;
  • Dragoș Smeu, Director General Mavericks. The Agency;
  • prof. univ. dr. Alina Bârgăoanu, decan Facultatea de Comunicare și Relații Publice, SNSPA;
  • conf. univ. dr. Florina Pînzaru, decan Facultatea de Management, SNSPA. 

 

Ne vom aminti împreună de evoluția instituției noastre și de principalele proiecte inovative pe care le-am lansat în beneficiul comunității de comunicatori din România.

Angajații, absolvenții, studenții și prietenii FCRP ce ni se vor alătura în cadrul evenimentului mai sus menționat sunt rugați să se înregistreze pe : https://tinyurl.com/y75uxw4d până în data de 12 octombrie 2018 inclusiv.

___________________________________________________________________________

Momente-cheie din istoria Facultății de Comunicare și Relații Publice (FCRP) din SNSPA

Facultatea de Comunicare și Relații Publice (FCRP) este una dintre instituțiile reprezentative de învățământ din România. Încă de la înfiintarea sa, FCRP și-a propus să formeze generații de experți în disciplinele comunicării, să ofere o punte de legatura către zona practicii și să ofere expertiză și soluții pentru diverse probleme sociale, prin intermediul proiectelor de cercetare. Câteva dintre momentele-cheie din istoria facultății sunt urmatoarele:

 

  • 1991: Se înfiinţează SNSPA, prin HG 183 din 1991, publicată în Monitorul Oficial nr. 75/11.04 1991. Departamentul de Comunicare şi Relaţii Publice are  scopul de a organiza forme de învăţământ postuniversitar.
  • 1997:  „Specialist în relaţii publice” - categoria este introdusă în Clasificarea Ocupaţiilor din România.
  • 1998: Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice introduce forma de pregătire universitară.
  • 1998: Este acreditat Departamentul de Comunicare şi Relaţii Publice.
  • 1998: Ia naştere Institutul Român de Comunicare şi Relaţii Publice. Institutul editează Revista Română de Comunicare şiRelaţii Publice.
  • 1999: România a găzduit la Bucureşti cea de-a 40-a Olimpiadă Internaţională de Matematică. Cu această ocazie, FCRP a organizat campania de presă a evenimentului şi a editat, cu sprijinul cotidianului Adevărul, ziarul Olimpiadei - Sigma.
  • 2000: Are loc lansarea editurii FCRP, Comunicare.ro.
  • 2002: În decembrie, este lansată sesiunea de comunicări ştiinţifice a  studenţilor ComunicarTe.
  • 2003: Dennis L. Wilcox, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti şi autori de cărţi de relaţii publice, conferenţiază public la FCRP.
  • 2003: Ia naştere Universitatea Virtuală de Afaceri (UVA), ca urmare a unui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană, prin programul PHARE. UVA este un centru de formare şi instruire continuă la distanţă în domeniul afacerilor, oferind cursuri de scurtă durată în sistem online.
  • 2004: În premieră în România, FCRP organizează trei masterate la învățământul la distanță, în sistem online, în domeniile: Managementul Proiectelor, Management şi Comunicare în Afaceri, Management Educaţional şi Comunicare Instituţională.
  • 2005: FCRP este acreditată prin H.G. 916/11.08.2005 publicată în Monitorul Oficial nr. 766/ 23.08.2005.
  • 2005: Unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti internaţionali în branding, Wally Ollins, conferenţiază la FCRP. Cărţile sale sunt traduse la Editura Comunicare.ro, iar Wally Ollins revine în România pentru lansarea volumului Despre brand, în 2007, publicat de asemenea la Editura Comunicare.ro.
  • 2006: FCRP lansează programul academic în limba engleză, destinat atât studenţilor Erasmus, cât şi celor români.
  • 2007: Se organizează prima ediţie a conferinţei internaţionale anuale a FCRP, cu titlul: Globalization and Policies of Development.
  • 2008: Se lansează o nouă specializare pentru învăţământul universitar: Psihologie.
  • 2008: SNSPA organizează Şcoala Doctorală în Ştiinţele Comunicării.
  • 2008:  Masteratul de Publicitate este acreditat IAA Worldwide.
  • 2009: FCRP este co-organizator al Forumului UNESCO: Higher Education in the European Region: Access, Values, Quality and Competitiveness.
  • 2009: Se lansează o nouă specializare pentru învăţământul universitar: Publicitate.
  • 2009: Se lansează primul program de studii de masterat cu predare în limba engleză: Masterat în Comunicare şi Publicitate.
  • 2010: Se lansează cel de-al doilea program de studii de masterat cu predare în limba engleză: Masterat în Managementul Proiectelor.
  • 2011:  SNSPA încheie un acord de parteneriat cu University of Sheffield International Faculty, City College. Acest protocol de colaborare prevede organizarea de către cele două instituţii a unor programe educaţionale comune.
  • 2011: Masteratul în Managementul Proiectelor obţine acreditarea internaţională conferită de PMI Global Accreditation Center, devenind, astfel, singurul program masteral din Europa centrală şi de est care se bucură de această recunoaştere internaţională.
  • 2012Centrul de Cercetare în Comunicare, FCRP-SNSPA, organizează prima conferinţă internaţională în afara ţării, la Lyon (2-3 iulie 2012), având ca parteneri Institut de la Communication, Franţa şi Cox International Center, University of Georgia, SUA.
  • 2012: Lansarea, în prezenţa Ambasadorului Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, a Masteratului în Marketing, Publicitate şi Relaţii Publice (2 ani), care se finalizează cu diplomă dublă acordată de Universitatea Sheffield şi de SNSPA.
  • 2013: FCRP organizează prima ediţie a Conferinţei Internaţionale Qualitative Research in Communication, în perioada 3-4 octombrie.
  • 2016: SNSPA devine prin FCRP partener al Secretariatului General al Guvernului pentru lansarea și managementul proiectului Starea Națiunii. Construirea unui instrument inovator pentru fundamentarea politicilor publice (SIPOCA 11).

 

 

 

 

Vezi toate ştirile