Printati aceasta pagina

Ştiri

sep 23, 2020

Cursul „Comunicarea strategică în contextul securității și apărării - StratCom”, la a doua ediție


Ediția a doua a evenimentului „Comunicarea strategică în contextul securității și
apărării” (Strategic communication in the context of Security and Defence) - primul
curs organizat sub egida ESDC la nivelul Uniunii Europene cu prezența fizică a
cursanților

 

Activitățile, desfășurate în perioada 14-18 septembrie, au fost organizate de către Colegiul Naţional de Afaceri Interne din cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” / Ministerul Afacerilor Interne, Romania, Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, Center for EU Communication Studies și Institutul de Intervenție în Conflict Edward M. Kennedy (Maynooth University, Irlanda), sub auspiciile Colegiului European de Securitate și Apărare (European Security and Defence College - ESDC).
Stratcom 2020 este primul curs organizat sub egida ESDC la nivelul UE cu prezența fizică a cursanților, după suspendarea activităților în urma declanșării epidemiei de Covid 19. Astfel, evenimentul s-au desfășurat în sistem ”blended learning” - față în față, dar și online - speakerii, invitații, experții și cursanții care s-au aflat în imposibilitatea asigurării prezenței în sala de curs au participat prin intermediul unei platforme online.
La curs au participat personal cu atribuții în domeniile diplomatic/consular, poliție, militar şi reprezentanți ai societății civile, proveniţi din statele membre ale UE, instituţiile UE, precum şi state terţe incluse în Politica europeană de vecinătate.
Participanții au aprofundat obiectivele Strategiei globale a UE, cu accent pe rolul StratCom în implementarea acestei strategii. Printre numeroasele subiecte de discuție menționăm: lecții și bune practici în StratCom în contextul PSAC (Politica de Securitate și Apărare Comună), modalități de aplicare a noului ecosistem digital pentru StratCom (organizații de știri, tehnologii de platformă, mass-media emergente, big data), identificarea elementelor de propaganda, dezinformare, ”fake news”, precum și evaluarea impactului acestora pentru PSAC.

 

 

Vezi toate ştirile