Adm2021m.png

Printati aceasta pagina

Ştiri

iul 20, 2020

Editura Comunicare.ro| EDWARD L. BERNAYS - Cristalizarea opiniei publice - studiu introductiv de Remus Pricopie, ediţia a II-a


EDWARD L. BERNAYS

Cristalizarea opiniei publice

Cu un studiu introductiv de Remus Pricopie

- ediția a II-a -

Traducere din limba engleză de Florin Paraschiv

ISBN: 978-973-711-624-6. An apariție: 2020. Nr. pagini: 200. Format: 13 x 20 cm. Preț: 32,38 Lei

_____________________________________________________________________

„Cred cã paragraful urmãtor dintr-o lucrare recentã a profesorului Von Ferdinand Tönnies are o semnificație deosebitã pentru toți cei care considerã cã modelarea conștientã a opiniei publice este o sarcinã ce întruchipeazã idealuri înalte: «Viitorul opiniei publice este viitorul civilizației. Puterea opiniei publice este, cu siguranțã, într-o continuã creștere și va continua sã creascã. […] Este, prin urmare, limpede datoria pe care o are elita societãții – cei cultivați, educați, experții, intelectualii. Ei trebuie sã insufle motivațiile morale și spirituale în opinia publicã. Opinia publicã trebuie sã devinã conștiința publicã.» Consider cã misiunea cea mai înaltã a consilierului în relații publice în societatea în care trãiește este crearea unei conștiințe publice.” EDWARD L. BERNAYS

_______________________________________________________________________

„În anul 1990, revista Life a dedicat un numãr special celor mai importanți o sutã de americani ai secolului al XX-lea. Printre nume extrem de sonore, Louis Armstrong, Marlon Brando, Walt Disney, Albert Einstein, Henry Ford, George Gallup, Ernest Hemingway, John F. Kennedy, Martin Luther King Jr., Richard M. Nixon, J. Robert Oppenheimer, Elvis Presley, Ronald Reagan, John D. Rockefeller Jr., Eleonor Roosevelt și mulți, mulți alții, a fost inclus și numele lui Edward L. Bernays, un ilustru necunoscut publicului larg, ale cãrui acțiuni s-au rãsfrânt însã asupra a milioane de oameni. Din spatele cortinei, ca un adevãrat regizor al spectacolului social, Bernays a construit imagini care ulterior au devenit legende. El a adus sãpunul în mâinile copiilor, în- vãțându-i sã-l foloseascã și sã-l îndrãgeascã, a readus cãrțile în mâinile cititorilor, micul dejun pe mesele americanilor, țigãrile în poșetele doamnelor, a influențat casele de modã în definirea idealului de frumusețe, a ridicat și a coborât omeni politici, a consiliat trei președinți ai Statelor Unite – Calvin Coolidge, Herbert Hoover și Dwight D. Eisenhower – , a declinat ofertele venite din partea lui Hitler și Franco, iar la vârsta de 98 de ani încã avea un cuvânt de spus în relațiile publice, domeniu pe care l-a inventat în 1919.”

REMUS PRICOPIE

„Edward L. Bernays a fost, probabil, unul dintre oamenii cei mai fascinanţi, cei mai extraordinari, o personalitate sclipitoare şi extrem de inteligentă; a fost, mai presus de orice, un gânditor care a deschis drumuri noi şi un filosof al profesiei sale.”

– Scott M. Cutlip, University of Georgia

 

„Edward L. Bernays a fost unul dintre cei mai influenţi pionieri ai relaţiilor publice din Statele Unite, o personalitate a cărei biografie a marcat profund înfăţişarea lumii în care trăim.” – STUART EWEN, City University of New York

„Bernays a fost acela care a creat sintagma consilier în relaţii publice pentru afacerea pe care a început-o în 1919, prototipul celor peste două mii de agenţii de PR care există astăzi.”

Life, 1990

 

 

 

 

Vezi toate ştirile