Printati aceasta pagina

Masterat Comunicare și Publicitate (EN)

Consultaţi pagina de admitere: Masterat în Comunicare și Publicitate.

Programul masteral Communication and Advertising oferă o rampă de lansare studenţilor care doresc să urmeze o carieră în domeniul publicităţii, relaţiilor publice, marketingului sau media. Toate cursurile se desfăşoară în limba engleză, studenţii putând astfel beneficia de acces direct la bibliografie academică de ultimă oră, de profesori invitaţi de la universităţi partenere şi de îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare profesională în limba engleză. Prin formatul interactiv al cursurilor, programul masteral încurajează gândirea critică şi învăţarea prin proiecte. O componentă importantă a cursurilor este iniţierea de cercetări aplicate, prin care, pe de o parte, sunt puse la lucru conceptele teoretice prezentate la curs, iar pe de altă parte este dezvoltată gândirea critică şi metodologică, esenţiale nu doar pentru excelenţa academică, ci şi cea profesională.

Cei mai mulţi dintre candidaţii la acest masterat au absolvit programe de comunicare şi relaţii publice, jurnalism, limbi moderne, studii economice, dar şi studii umaniste (filosofie, istorie). Profilul divers al candidaţilor e o provocare pe care profesorii masteratului au depăşit-o printr-o sinteză oportună între nivelul introductiv şi cel avansat.

Posibilităţi de angajare
Absolvenţii noştri lucrează în principal în relaţii publice pentru diverse organizaţii (ONG-uri, firme specializate de relaţii publice, multinaţionale), în publicitate, marketing şi branding, în jurnalism etc. Cei mai mulţi dintre studenţi lucrează în domeniul de specializare încă din timpul programului masteral.

Profilul masteratului
Masteratul îmbină o direcţie profesională consistentă, orientată spre practică (prin cursuri de publicitate, marketing şi branding, relaţii publice) cu o direcţie de cercetare care oferă consistenţă şi perspective critice asupra celei dintâi (cursuri de teoria comunicării, mass media, cultură şi comunicare, teoria argumentării). Mulţi dintre profesorii masteratului sunt practicieni de succes sau sunt implicaţi în proiecte de cercetare de amploare internaţională.

Discipline:

Mass media and society (Mădălina Boțan), Fundamentals of Advertising (Mădălina Buga-Moraru), Communication Theory (Denisa Oprea), Research Methods and Techniques (Nicoleta Corbu și Loredana Ivan), Public Relations (Florența Toader), Promotion strategies for e-business (Raluca Ciochină), Social Psychology of Advertising (Alina Duduciuc), Argumentation Theory (Alexandru Cârlan), Marketing and Branding (Roxana Varvara Boboc), Advertising I (Ioana Mucenic), Making Media: Filming, Editing and Design (Alexandru Platon), Culture and Communication (Mălina Ciocea, Alexandru Cârlan), Advertising II (Dan Petre), Visuals in advertising (Elena Negrea), Field Assignment (Mălina Ciocea), Methods and techniques for Dissertation (Florența Toader).

Testimoniale

În viaţa de zi cu zi, sunt editor online şi am de-a face în mod direct cu practicile de comunicare şi publicitate ale zilelor noastre. Mi-am dorit să obţin însă şi o altă perspectivă asupra domeniului, una avizată, aşa că m-am înscris la programul masteral de comunicare şi publicitate în limba engleză, considerând că acesta mă va ajuta să capăt o cunoaştere mai profundă a branşei în care activez. Ca masterand, mi-am îmbunătăţit abilităţile şi am deprins altele noi. Mai mult decât atât, programul mi-a oferit ocazia de a studia în engleză, cu profesori bine pregătiţi, care mi-au educat gândirea analitică şi spiritul critic. Din punctul meu de vedere, acest masterat este indicat mai ales absolvenţilor care îşi doresc o consolidare a bazei teoretice din aria comunicării şi a publicităţii, precum şi o perfecţionare prin proiecte şi activităţi practice. (Beatrice Soare, online editor, ProTV)

De multe ori, încercăm să ne trasăm viitorul asemenea unei hărţi detaliate a formelor de relief şi sperăm să înfigem steagul (fie şi unul mic, pentru decorat sandwich-uri) pe cea mai înaltă culme. Când am dat check-in pe harta virtuală a Masteratului în Comunicare şi Publicitate, încă aveam rău de înălţime şi o incapacitate de a vedea pădurea din cauza copacilor. Între timp, am învăţat nu doar că o privire de ansamblu este vitală oricărei specializări ulterioare, ci şi că priorităţile se pot schimba, iar asta este ceva absolut firesc. În cazul meu, microbul cercetării (aş spune pasiune, dar nu e suficient de contagios) contactat în urma masteratului, m-a determinat să dau mai departe la doctorat, activitate pe care îmi place să o asemăn cu munca minuţioasă a unui cartograf care documentează, dacă nu teritorii neexplorate, cel puţin tărâmuri imaginare. (Saiona Stoian, doctorand în Ştiinţele Comunicării, SNSPA)

Ca psiholog, comunicarea era deja “specialitatea” mea, însă urmând acest masterat mi-am format competenţele practice şi creative necesare unei activităţi profesioniste în domeniul relaţiilor publice. Astfel că cele mai importante dintre aşteptările mele au fost împlinite pe parcursul celor doi ani: cursuri care să clădească pornind de la gramatica comunicării eficiente înspre imaginea acesteia, informaţii relevante şi actuale în ceea ce priveşte tehnicile de comunicare, o metodologie care urmăreşte stilul occidental de predare, profesori foarte bine pregătiţi şi la curent cu tot ce este actual în domeniul lor de specializare, posibilitatea de a învăţa limbajul tehnic propriu acestui domeniu în limba engleză. (Mihaela Gingirov, specialist în comunicare şi PR la şcoala americană Bucharest Christian Academy)

Am aflat întâmplător de acest program, când eram deja studentă la alt master, de la o altă facultate. M-am înscris, am fost admisă, şi din prima săptămână de cursuri mi-am dat seama ce noroc am avut că îl urmez. În scurt timp a devenit o preocupare exclusivă. Am participat mereu cu plăcere la cursuri şi seminarii, deoarece profesorii ne motivau în permanenţă: cele mai noi studii de caz, subiecte relevante, proiecte la care ne făcea plăcere să lucrăm. Nu o să uit niciodată ora de curs la care am vizionat The Truman Show, pe care apoi l-am “puricat” la cursul următor de Mass Media şi Societatea. Şi nici cursurile de Teoria Argumentarii, un “challenge” de proporţii. Când am finalizat cursul, am simţit că am cucerit Everestul. Masterul de Comunicare şi Publicitate a fost pentru mine ca un film foarte bun, pe care l-aş revedea mereu cu placere.(Nagy Blanka, Marketing Project Manager, PRO TV)

Mai multe informații se pot obține de la coordonatorul masteratului, lector dr. Florența Toader, [email protected].