Ştiri
Noi aparitii editoriale la Editura Comunicare.ro
Loredana VLADU, Mirela PÎRVAN
Management de proiect
Cum transformăm o idee bună într-un rezultat durabil
2024
Nr. pag.: 186
ISBN: 978-973-711-651-2
Format: 15,5 x 23,5 cm
Prezentare carte
Având o bogată expertiză în implementarea proiectelor, autoarele acestui veritabil ghid de management de proiect dezvoltă firul roşu al acestuia, de la idee până la gestionarea rezultatului şi închiderea proiectului. Prin prisma experienţei personale, consider că acest ghid conţine câteva elemente esenţiale, care o diferenţiază faţă de abordările clasice şi o transformă într-un instrument deosebit de util în procesul practic de gestionare a proiectelor. Mă refer, în primul rând, la etapa de conturare a conceptului, a argumentării coerente şi sustenabile a ideii de proiect, cu impact major în etapele de planificare şi implementare.
„Cu o abordare logică şi bine structurată, lucrarea Management de proiect. Cum transformăm o idee bună într-un rezultat durabil este o platformă reală pentru a conduce proiectele la succes, integrând cele mai noi tehnologii, practici şi inovaţii.” – MIOARA POPESCU, membru independent în Consiliul de Supraveghere al Băncii de Investiţii şi Dezvoltare
Despre autori
LOREDANA VLADU este conferenţiar universitar doctor şi director al Departamentului de Comunicare în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti. Este coordonator academic al celor trei programe de masterat în management de proiect găzduite de facultate, programe care deţin acreditarea internaţională conferită de Project Management Institute – Global Accreditation Center. De asemenea, este director al Center for EU Communication Studies, calitate în care coordonează un portofoliu de proiecte de cercetare şi dezvoltare instituţională axat pe relaţia dintre comunicare şi dezvoltare. Din 2019, este conducător de doctorat afiliat Şcolii Doctorale a SNSPA (domeniul Ştiinţele Comunicării). Absolventă a unui Master in Business Administration (MBA) la CEU Business School, Loredana Vladu are 20 ani de experienţă în gestionarea proiectelor cu finanţare publică şi privată. Din anul 2014 activează în diviziile Social Protection and Jobs şi Education din cadrul Băncii Mondiale, făcând parte din echipele de specialişti care furnizează asistenţă pentru implementarea politicilor şi programelor în aceste domenii. Interesele sale academice se concentrează asupra dezvoltării în perioade nesigure, a impactului „dezordinii digitale“ asupra societăţii şi a strategiilor pentru comunicarea ştiinţei în era post-adevăr. Este autoare a 4 cărţi, a coordonat 5 cărţi şi a publicat peste 30 de lucrări ştiinţifice în reviste internaţionale de renume.
MIRELA PÎRVAN este asistent universitar doctor în cadrul Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti, membru al Center for EU Communication Studies, în cadrul aceleaşi instituţii, şi cercetător postdoctoral în Ştiinţele Comunicării cu un studiu pe tema dezinformării şi a ameninţărilor de tip hibrid: rezilienţă, măsuri de contracarare şi iniţiative de reglementare. Absolventă a Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, a Masteratului în Management de Proiect şi a Masteratului de Comunicare Politică. Marketing Politic şi Electoral, a obţinut în 2020 titlul de doctor în Ştiinţele Comunicării cu teza Comunicarea guvernamentală şi fundamentarea politicilor publice. Printre interesele sale de cercetare academică se regăsesc teme şi domenii precum: managementul de proiect, metodologiile alternative de management de proiect, comunicare guvernamentală, comunicare strategică, combaterea dezinformării.
Mirela Pîrvan are experienţă de peste 12 ani în managementul de proiect, fiind implicată în toate fazele unui proiect, de la iniţiere şi dezvoltarea cererii de finanţare, până la execuţie şi încheiere. A făcut parte din proiecte naţionale şi internaţionale, din sectorul public şi din sectorul privat. În ultimii ani a activat în proiecte de cercetare internaţionale.
Denisa-Adriana OPREA, Liri-Alienor CHAPELAN
Patterns of Miscommunication in Contemporary East-Central European Cinema
2024
Nr. pag.: 266
ISBN: 978-973-711-652-9
Format: 15,5 x 23,5 cm
Prezentare carte
Even if integrated in an enlarged Europe, the cinema of East Central Europe is often overlooked and misunderstood. Cold War vestiges persist whilst fresh tensions punctuate the horizon and hijack the discourse. The contributors explore ‘patterns of miscommunication’ that fluctuate between the elusive and the extreme.
This wonderful collection helps the reader access the current dialogic spaces of the region’s cinema and appreciate its aesthetic endeavours. – DINA IORDANOVA, Emeritus Professor of Global Cinema and Creative Cultures University of St Andrews, Scotland
Despre autori
DENISA-ADRIANA OPREA, Ph.D., is an Associate Professor at the College of Communication and Public Relation, at the National University of Political Studies and Public Administration, Romania, where she teaches courses on Communication Theory and Romanian film after 1989. She has published or coordinated several volumes and articles on media representations of contemporary social phenomena or media effects. She has translated several books from/into French and she is currently working on a Communication Theory book.
LIRI-ALIENOR CHAPELAN holds a BA in Film Directing and a MA in Film Studies from the National University of Theatre and Film I.L. Caragiale of Bucharest, Romania. She just finished a PhD thesis that endeavors to develop a typology of contemporary hands-on usages of obsolete film technologies. A few of her areas of interest include ‘minor’ film genres, such as useful or amateur cinema, the underrepresentation of animation in film studies and the efforts of preserving and restoring cinematic heritage, especially in non-western countries. She aims to explore these topics by fusing archival work, research, editing, teaching, and curating.
Răzvan MĂTĂŞEL
Modele de publicitate. Caracteristici şi evoluţie
O analiză comparativă a abordărilor din mediul academic şi a celor din industria de marketing şi comunicare
2024
Nr. pag.: 246
ISBN: 978-973-711-659-8
Format: 15,5 x 23,5 cm
Prezentări carte
„Cartea lui Răzvan Mătăşel propune o punte între lumea academică şi industria publicităţii, din punctul de vedere al modelelor şi strategiilor folosite în industria marcom; o oglindă care arată atât partea luminoasă, cât şi pe cea întunecată a ambelor lumi. Cartea se adresează în egală măsură universitarilor, specialiştilor din industrie şi publicului larg.“ – Prof. univ. dr. NICOLETA CORBU
„Geneza acestei lucrări provine din dualitatea vieţii mele. Pe de o parte, mi-am petrecut aproape un sfert de secol în industria de marketing şi comunicare dezvoltând modele strategice pentru campanii de comunicare. Pe de altă parte, aproape acelaşi timp l-am alocat predatului şi lucrului cu studenţii, încercând să le transmit informaţia în mod structurat şi pe baza unor concepte teoretice. Şi am simţit mereu că există o ruptură între teorie şi practică pornind de la limbaj şi terminând cu opiniile despre cum funcţionează publicitatea. Întotdeauna mi-am dorit să cercetez acest subiect într-un mod riguros şi să construiesc un cadru comun de abordare care să contribuie la reducerea acestei diviziuni nefericite.“ – Dr. RĂZVAN MĂTĂŞEL
Despre autor
RĂZVAN MĂTĂȘEL este doctor în științele comunicării și cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Bucureşti. În prezent este director de Cercetare și Strategie la Publicis România, poziție pe care a ocupat-o anterior și la Leo Burnett România, Scala Thompson, GMP&U și Arsenoaiei & Mătășel.
Strateg în comunicare, Răzvan Mătășel combină vasta sa experiență profesională de peste 25 de ani cu cea la catedră, mai mare de 20 de ani. Practică și predă aceeași disciplină și anume Planificare Strategică în Publicitate.
Profesional a participat la crearea și dezvoltarea a numeroase branduri de succes și a contribuit la câștigarea unor premii importante de eficiență în comunicare de către agențiile unde a activat (Effie, EuroEffie, APG Creative Awards).
Pe plan academic a finalizat cu succes un doctorat cu o lucrare care propune abordări pentru reducerea decalajului între practică și mediul universitar în ceea ce privește modelele de publicitate.