Odată cu dezvoltarea pieței dispozitivelor mobile, proliferarea diverselor formate media și creșterea interconectării și a accesului la informație, a apărut și cererea pentru specialiști care să comunice strategic, eficient, sigur, corect în aceste noi media. În acest context, Facultatea de Comunicare și Relații Publice a lansat în anul universitar 2019-2020 o nouă specializare, studii universitare de licență, învățământ cu frecvență: Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză)/Communication and Emerging Media.

Planul de învățământ reflectă tendințele din programele de studii similare oferite de universități din Statele Unite ale Americii, din Europa și din țară.

Studenții care optează pentru această specializare studiază următoarele discipline:

Anul I:


Anul II:

Anul III:

Noi tehnologii în comunicare și media/ New technologies in communication and media


Practica de specialitate

Planul de învățământ cuprinde discipline cu pronunțat caracter aplicativ (de pildă: Tehnologii pentru media digitale, Comunicare pe dispozitive mobile, Producţie şi editare multimedia). Aceste cursuri se vor desfășura în laboratoarele Facultății de Comunicare și Relații Publice (Laboratorul de informatică, Laboratorul multimedia), dotate cu aparatură audio-video lineară şi digitală de ultimă generaţie.

Facultatea de Comunicare și Relații Publice dezvoltă în mod constant parteneriate cu instituții publice și companii importante din diverse domenii profesionale, ceea ce oferă studenților posibilitatea de a participa la stagii de practică profesională relevante.

În anul 2017, Școala Națională de Studii Politice și Administrative a încheiat un parteneriat cu International Advertising Association (IAA), România, care are ca principal obiectiv creșterea gradului de angajabilitate a studenților noștri. În cadrul acestui parteneriat, peste 100 de studenți de la facultatea noastră au beneficiat de mentorat din partea unora dintre cei mai importanți specialiști în comunicare. Companiile membre IAA oferă programe de internship studenților și încurajează practicienii să participe la cursuri în calitate de lectori invitați. 

Plan învăţământ - click aici.

Fișele de disciplină în limba română - click aici.

Fișele de disciplină în limba engleză - click aici.

Perspective profesionale

Absolvenții specializării Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză) vor fi capabili să: planifice, dezvolte, implementeze și evalueze strategii de comunicare digitală pentru companii și organizații. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google, LinkedIn sunt doar câteva din elementele ce definesc ADN-ul unui absolvent al noii specializări. Ne aliniem cu cerințele pieței și pregătim absolvenți în pas cu tehnologia. Viitorul e al comunicării și vă așteptăm să-l construim împreună alături de profesori dedicați, pasionați de noile tehnologii și de impactul lor în comunicare.

Concret, absolvenții vor putea să: desfășoare activități de relații publice, să dezvolte strategii de comunicare digitală, să elaboreze strategii de relații publice, să ofere consiliere în ceea ce privește imaginea publică, să ofere consiliere în ceea ce privește relațiile publice, să stabilească relații cu media, să administreze procesul de planificare strategică a mărcii, să aplice strategii de marketing aferente platformelor de comunicare socială, să coordoneze campanii publicitare, să efectueze cercetare de piață, să elaboreze campanii de marketing, să elaboreze planul de comunicare online al mărcii, să implementeze strategii de e-business și promovare online, să planifice activitatea de marketing, să realizeze analiza mărcii, să realizeze analiza nevoilor consumatorilor etc.

Absolvenţii specializării Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză) pot deveni:

Diploma obţinută după promovarea examenului de licenţă este diplomă de stat, recunoscută oficial.

Admiterea

Detalii privind admiterea în sesiunea iulie - septembrie 2024, aici.