Odată cu dezvoltarea pieței dispozitivelor mobile, proliferarea diverselor formate media și creșterea interconectării și a accesului la informație, a apărut și cererea pentru specialiști care să comunice strategic, eficient, sigur, corect în aceste noi media. În acest context, Facultatea de Comunicare și Relații Publice a lansat o nouă specializare, studii universitare de licență, învățământ cu frecvență: Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză)/Communication and Emerging Media.

Planul de învățământ reflectă tendințele din programele de studii similare oferite de universități din Statele Unite ale Americii, din Europa și din țară.

Studenții care optează pentru această specializare studiază următoarele discipline:

Anul I:

Anul II:

Anul III:

Practica de specialitate

Planul de învățământ cuprinde discipline cu pronunțat caracter aplicativ (de pildă: Tehnologii pentru media digitale, Comunicare pe dispozitive mobile, Producţie şi editare multimedia). Aceste cursuri se vor desfășura în laboratoarele Facultății de Comunicare și Relații Publice (Laboratorul de informatică, Laboratorul multimedia), dotate cu aparatură audio-video lineară şi digitală de ultimă generaţie.

Facultatea de Comunicare și Relații Publice dezvoltă în mod constant parteneriate cu instituții publice și companii importante din diverse domenii profesionale, ceea ce oferă studenților posibilitatea de a participa la stagii de practică profesională relevante.

În anul 2017, Școala Națională de Studii Politice și Administrative a încheiat un parteneriat cu International Advertising Association (IAA), România, care are ca principal obiectiv creșterea gradului de angajabilitate a studenților noștri. În cadrul acestui parteneriat 36 de studenți de la facultatea noastră au beneficiat de mentorat din partea unora dintre cei mai importanți specialiști în comunicare. Companiile membre IAA oferă programe de internship studenților și încurajează practicienii să participe la cursuri în calitate de lectori invitați. 

Perspective profesionale

Absolvenții specializării Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză) vor fi capabili să: planifice, dezvolte, implementeze și evalueze strategii de comunicare digitală pentru companii și organizații. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google, LinkedIn sunt doar câteva din elementele ce definesc ADN-ul unui absolvent al noii specializări. Ne aliniem cu cerințele pieței și pregătim absolvenți în pas cu tehnologia. Viitorul e al comunicării și vă așteptăm să-l construim împreună alături de profesori dedicați, pasionați de noile tehnologii și de impactul lor în comunicare.

Concret, absolvenții vor putea să: desfășoare activități de relații publice, să dezvolte strategii de comunicare digitală, să elaboreze strategii de relații publice, să ofere consiliere în ceea ce privește imaginea publică, să ofere consiliere în ceea ce privește relațiile publice, să stabilească relații cu media, să administreze procesul de planificare strategică a mărcii, să aplice strategii de marketing aferente platformelor de comunicare socială, să coordoneze campanii publicitare, să efectueze cercetare de piață, să elaboreze campanii de marketing, să elaboreze planul de comunicare online al mărcii, să implementeze strategii de e-business și promovare online, să planifice activitatea de marketing, să realizeze analiza mărcii, să realizeze analiza nevoilor consumatorilor etc.

Absolvenţii specializării Comunicare și Media Emergente (cu predare în limba engleză) pot deveni:

Diploma obţinută după promovarea examenului de licenţă este diplomă de stat, recunoscută oficial.

Admiterea la Specializarea Comunicare și media emergente (cu predare în limba engleză)/Communicationandemerging media

Detalii privind conținutul dosarului de înscriere, aici.

Cuantumul taxelor (pentru locurile cu taxă) în zona STUDENŢI> TAXE. 

Proba de concurs

Pentru admiterea în anul academic 2019-2020, propunerile de subiecte la toate disciplinele pot fi vizualizate aici . În ziua concursului de admitere se extrag 3 subiecte dintre cele 45 propuse pentru fiecare disciplină.

Subiectele pentru proba scrisă sunt elaborate pe baza programelor pentru examenul de Bacalaureat din anul 2019, aprobate şi făcute publice de Ministerul EducaţieiNaţionale. Pot fi folosite toate manualele autorizate de Ministerul EducaţieiNaţionale.

Concursul de admitere constă într-o singură probă scrisă, la alegerea candidatului, dintre următoarele discipline: Limba şi literatura română, Limba engleză, Istorie, Psihologie, Economie.

Candidații care aleg să susțină proba scrisă la altă disciplină decât Limba engleză sunt obligați să depună la dosar dovada deținerii unei diplome de competență lingvistică (în copie certificată conform cu originalul).

Diplome de competență lingvistică acceptate: