Printati aceasta pagina

Ştiri

iun 25, 2025

Editura Comunicare.ro| Apariție editorială


 

 

Roberta RĂDUCU

Audiențe și generații. O explorare a generațiilor media din România în contextul noii ere a comunicării

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ISBN 978-973-711-669-7

An apariție: 2025

Nr.pagini: 242 p.

Format: E-book

 

Preț e-book: 26.67 RON

 

PREZENTARE CARTE

Volumul sintetizează evoluția și direcțiile actuale de cercetare privind audiențele și generațiile media – o arie de studiu tot mai relevantă în contextul transformărilor digitale, cu aplicabilitate în cercetarea media, științele sociale și în activitatea practicienilor din domeniul comunicării, relațiilor publice, marketing și educație. Lucrarea se distanțează de paradigmele dominante în cercetarea generațiilor din spațiul nord-american, propunând în schimb o abordare contextualizată, ancorată în realitățile socio-culturale ale spațiului geografic analizat. Temele propuse se adresează studenților și doctoranzilor interesați de media studies, sociologie sau științele comunicării, precum și profesioniștilor care analizează comportamente de consum media în societăți în tranziție.

Cititorii interesați de generații, audiențe și media pot regăsi în acest volum teme precum:

  • evoluția și transformările conceptului de generație

  • factorii determinanți ai unei generații

  • gramatica media și dieta media - ca elemente centrale în spațiul comunicațional

  • metodologii utilizate pentru investigarea generațiilor

  • rutinele și ritualurile de utilizare a noilor tehnologii de comunicare-informare ale generațiilor media din România

  • evenimentele formative identificate de generațiile media

  • rolul atribuit de către generații tehnologiilor de comunicare-informare din dieta media curentă


 

DESPRE AUTOR

ROBERTA RĂDUCU, PhD este asistent universitar la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA) și membru al laboratorului de Comunicare de criză și digital listening al Centrului de Cercetare în Comunicare. Activitatea sa de cercetare se concentrează pe teme precum generațiile ca audiențe media, ascultarea social media (social media listening), identitatea online și comunicarea de criză, cu un interes special pentru modul în care informația este percepută și circulată în rândul diferitelor categorii de public. Anterior, a lucrat în sectorul non-guvernamental, într-o organizație specializată în securitate națională, experiență care contribuie la abordarea sa interdisciplinară în activitatea academică. Pe lângă activitatea didactică și de cercetare, se implică în organizarea de evenimente academice și ateliere în cadrul SNSPA, facilitând dialogul între mediul universitar și societatea civilă.

 

 

Vezi toate ştirile